Orkesten

De Harmonie

Jan met besbas genomen door Peter MahuOnze orkesten staan al reeds een aantal jaren onder leiding van dirigente Jenny Clauws, een enthousiaste en energieke dirigente die steeds weer het beste uit het orkest weet te halen.
Alle leeftijdscategorieŽn zijn vertegenwoordigd in het harmonie-orkest. Het jongste lid is 15 en de oudste van ons allen is 81 jaar.
Er wordt met veel enthousiasme allerlei soorten harmoniemuziek geblazen. Het orkest speelt traditioneel tot de blaasmuziek behorende werken, zoals marsen en bewerkingen van licht-klassieke composities. Maar er worden ook arrangementen van moderne amusementsmuziek en composities die speciaal voor blaasorkesten zijn geschreven ten gehore gebracht. Uiteraard worden film- en popmuziek ook niet vergeten.
Het orkest wordt ritmisch onderbouwd door onze slagwerker Rinus. Tijdens sommige optredens wordt er al hulp geboden door de slagwerkers uit het jeugdorkest.
Jaarlijks verzorgt het harmonie-orkest, samen met het jeugdorkest De Minimonie en de blokfluitgroep, een voorjaarsconcert met een avondvullend programma in eigen dorp. Hier wordt erg naartoe geleefd aangezien dit de twee avonden zijn waarop het orkest mag laten zien wat ze in huis heeft.
Verder wordt er jaarlijks een kerstoptreden gegeven en worden er verschillende straatoptredens verzorgd. Op koninginnedag, tijdens de avondvierdaagse en wanneer Sinterklaas wordt verwelkomd, marcheert de harmonie door het dorp terwijl er een gezellige noot wordt gespeeld.

Lees verder over de Minimonie en Blokfluitgroep
Lees verder over de Karrestuukers