Orkesten

De Minimonie

De jeugd tijdens het repeteren

Elke maandagavond repeteert de Minimonie in het dorpshuis onder leiding van Jenny Clauws. Het jeugdorkest heeft intussen dwarsfluiten, klarinetten, saxofoons, trompetten, slagwerk en zelfs een hoorn. Iedereen die een (blaas)instrument kan bespelen, is welkom. De jeugd van ENZK vindt het gezellig om samen muziek te maken en treedt soms ook op; met kerst en tijdens het voorjaarsconcert. Af en toe wordt er een gezellige middag of avond georganiseerd. De meeste leerlingen die starten met het bespelen van een instrument, kunnen al heel snel meedoen. Dit motiveert natuurlijk enorm. De groep bestaat momenteel uit ongeveer 25 muzikanten. Ook leerlingen die ergens anders muziekles volgen, zijn van harte welkom om mee te spelen in het orkest.

De Blokfluitgroep - de Starters

Lijkt muziek maken je leuk of ben je nog te jong om al op een ander instrument te beginnen, dan kun je vanaf groep 4 meedoen met de blokfluitgroep (of de 'Starters'). Jenny Clauws leert leerlingen de eerste beginselen van de muziek op blokfluit. Je kunt al razend snel liedjes spelen en met kerst zijn de blokfluiters vaak al te bewonderen op het podium! De blokfluitcursus is twee-jarig en het wordt afgesloten met het behalen van het AMV-diploma.
Het is nu ook mogelijk AMV te volgen op trompet.

Lees verder over de Harmonie
Lees verder over de Karrestuukers